سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که خود را پیشواى مردم سازد پیش از تعلیم دیگرى باید به ادب کردن خویش پردازد ، و پیش از آنکه به گفتار تعلیم فرماید باید به کردار ادب نماید ، و آن که خود را تعلیم دهد و ادب اندوزد ، شایسته‏تر به تعظیم است از آن که دیگرى را تعلیم دهد و ادب آموزد . [نهج البلاغه]
کارشناس رسمی دادگستری

مجازات گواه دروغادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط جلیل نمازی 87/4/27:: 5:52 عصر     |     () نظر

 

برای یدرم

برای پدری که تو هستی

و برای پدری که در طی این مدت بوده ای

اگه من دوباره فرصت انتخاب داشتم

باز تو را به عنوان پدر انتخاب میکردم 

برای دردسرهایی که برات درست کردم

و برای فرصت هایی که به خاطر من از دست دادی

و من افتخار میکنم که تو بالاخره دیدی

که خداوند چگونه زندگی من را دگرگون ساخت

تو هیچگاه از ناملایمات زندگی فرار نکردی

در عوض به من امید دادی که بتونم. با مشکلاتم روبرو بشم

از تو سپاسگزارم  برای پایداری و استقامتت

و برای ایمان و اعتقادی که برای به من ارزانی داشتی

 تمام عشقی که تو به من  ابراز کردی .

همون عشقی است که من اکنون دارم به سوی تو روانه میکنم . 

 

 

For My Dad


For the father that you are,
and the father that you"ve been,
If I had a choice to make,
I"d choose you, Dad, again.

For the trials I put you through,
and for the times I let you down,
I"m proud you"ve finally seen,
how God turned my life around.

You never ran away,
when the times were tough to take...
instead you gave me courage,
to face my own mistakes.

Thank you for your strength,
and the faith to see me through...
the love you gave to me,
is the love I"m sending you!
 

 



نوشته شده توسط جلیل نمازی 87/4/26:: 12:0 صبح     |     () نظر

میلاد امیرالمؤمنین علی علیه السلام و روز پدر بر همه شما مبارکباد.ادامه مطلب...


نوشته شده توسط جلیل نمازی 87/4/26:: 12:0 صبح     |     () نظر

بسمه تعالی

اجاره نامه

یَااَیُّهَاالَّذِینَ آمَنُوا اَوْفُوابِالْعُقُودِ

ای کسانیکه ایمان آورده ایدبه عهدوپیمانهایتان وفاکنید.ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط جلیل نمازی 87/4/8:: 12:14 عصر     |     () نظر

کیسه هوای ایمنی

سالها بود که وظیفه دفاع از جان رانندگان و البته سر نشینان بر عهده کمربند ایمنی بود . ولی در سالهای اول دهه 1980 سعی بر آن شد که غیر از این وسیله کیسه هوایی مانند آنچه در جنگ جهانی دوم در هواپیماها استفاده می شد در اتومبیلها هم استفاده شود . که البته اولین کمپانی که در اتومبیلهای خود از کیسه هوای ایمنی استفاده کرد کمپانی فورد بود . در سالهای بعد اولین کمپانی که کیسه هوا را به عنوان یکی از اجزاء اتومبیلهای خود قرار داد کمپانی مرسدس بنز آلمان بود . هر چند در سال 1998 کیسه هوا برای تمام اتومبیلهای ساخته شده در جهان به عنوان یک استاندارد بود . و در سال 1999 هم برای وانت بارها اجباری شد .
در ابتدا فقط برای راننده وجود کیسه هوا الزامی بود ولی در سالهای بعد برای سرنشین کناری و چندی بعد هم برای دربهای جلو اجباری شد . که این امر تعداد کیسه ها را در داخل اتومبیل از 1 به 7 8 عدد رساند . در آمارگیری که در سال 9 شده بود بیش از 30 درصد از رانندگان به خاطر وجود کیسه هوا در اتومبیلشان از تصادفات جان سالم به در بردند .که تمام عوامل باعث بهتر شون و البته رقابت اتومبیلها از نظر ایمنی می شود و انقدر این موضوع اهمیت پیدا کرده که برای آن رقابت هم درست شده. در اینجا می توانید نتایج آخرین تست تصادف را ببینید .
از دید فیزیکی هر جرم در حال حرکتی دارای مومنتم است . به این معنی که اگر به این جرم یک نیروی خارجی وارد شود این جرم تمایل دارد به حرکت خود ادامه دهد که البته ادامه هم می دهد . ولی خوب کم . یک اتومبیل هم از اجزاء زیادی تشکیل یافته است . به عنوان مثال راننده و سرنشینان.در صورت تصادف این اجرام به حرکت خود ادامه می دهند تا به صندلی جلو . داشبود . یا فرمان برخورد کنند و از حرکت بایستند . این عوامل هم باعث مجروح شدن آنها می شود . هدف تمام اجزاء بازدارنده در اتومبیل نگه داشتن انسانها بدون جراحت است . بنابراین یک کیسه هوا باید خیلی سریع و در فضای کمی عمل کند .
کلا کیسه هوای امینی از 3 جزء تشکیل یافته است :
1-کیسه که از نایلون خیلی نازک و مقاوم ساخته شده و در فضای داشبورد یا فرمان جا می گیرد .

 


2-حسگر که در صورت بروز تصادف وظیفه اطلاع رسانی را بر عهده دارد . که البته فقط در صورت تصادف با سرعت بیش از 16 تا 24 کیلو متر در ساعت عمل می کند .


3-سیتسم باد کننده کیسه که سدیم را با نیترید پتاسیم ترکیب می کند و در نتیجه واکنش گاز نیتروژن تشکیل می شود . و این گاز داغ باعث باد کردن کیسه می شود . برای توضیحات واکنش شیمیایی اینجا کلیک کنید .


یکی اینکه باد شدن و عمل کردن کیسه هوا باید در یک بیست و پنجم ثانیه انجام شود .و محل عمل کردن کیسه هوا هم جای خاصی می باشد . که می تواند خود آن هم باعث مرگ سرنشین شود .

در ادامه موضوع کیسه هوا باید بگم که موضوع باز شدن سریع و همچنین جا دادن این کیسه ها به همراه گاز مورد نیاز یکی از مشکلات صنعت خودروسازی بود و همچنین به دلیل قیمت بالایی که این کیسه ها داشت در اتومبیل قبل از سال 1980 استفاده نمی شد . ولی در هواپیماها بعد از جنگ جهانی دوم به مقدار زیادی استفاده می شد . و مشکل دیگر هم صدایی بود که در اثر باز شدن این کیسه تولید می شد و برای گوش ضرر زیادی داشت .
هنوز هم تا آن سالها بهترین وسیله برای مراقبت از جان انسانها کمربند ایمنی بود . در اواسط دهه 1980 تحقیقاتی به عمل آمد و نشان داد که در 5 تا 8 سانتیمتری از محل قرار گرفتن کیسه هوا خطر زیادی سرنشینان را تهدید می کند چرا که ضربه حاصل از باز شدن آن می تواند باعث مرگ سرنشین شود . و بهترین فاصله از کیسه هوا هم 25 سانتیمتری از آن است . که این مبنای فاصله برای عامی ترین حالت فاصله قفسه سینه تا فرمان اتومبیل می باشد . و یکی دیگر از خطرات هم برای بچه ها بود . چرا که بچه های کمتر از 9 کیلوگرم یا بچه های با سن کمتر از 12 سال و یا قرار گرفتن بچه ها در اتومبیلهایی که دارای کسیه هوای درب باشد می تواند باعث مرگ آنها شود .
در سالهای بعد انجمن پزشکی فانون را مبنی بر تعبیه شدن کلیدی برای قطع و وصل کردن کیسه هوا تصویب کرد . طبق این قانون رانندگانی که در صندلی کناری خود بچه کمتر از 12 سال یا 9 کیلوگرم داشته باشند (که البته قرار گرفتن بچه با این سن باید با دلیل باشد ) می توانند کیسه هوا را قطع کنند . بعد ها این کلید برای صندلی راننده هم تعبیه شد . که البته اتومبیلهایی که قبل از تصویب این قانون ساخته شده بودند باید از انجمن 
 NHTSAاجازه بگیرند و این کلید را در اتومبیل خود نصب کنند .

مطالعات و تحقیقات نشان داده که بیش از 40 درصد از تصادفات به خاطر تصادفات جانبی می باشد . و حدود 30 درصد از تمام جراحات به خاطر تصادف از روبرو بوده است . همین امر به بهبود کیسه هوا کمک کرده و باعث شده تا جدیدا کیسه هوای ایمنی داخل دربها بسیار مورد استفاده قرار بگیرد . مهندسان طراح کیسه های هوا اینطور عنوان می کنند که طراحی و ساخت یک کیسه هوای جانبی بسیار سخت تر از کیسه هواهای جلو می باشد . زیرا اولا نیروی ناشی از تصادف از جلو خیلی کمتر از نیروی ناشی از تصادف از بقل می باشد . چرا که موتور و سپر و شاسی جلوی نیرو را تا حد زیادی می گیرند در صورتیکه در کنار اتومبیل فقط یک لایه معمولا نازک از آهن کار گذاشته شده است . و دیگر اینکه زمان رسیدن این نیرو در تصادف از جلو حدود 30 تا 40 میلی ثانیه می باشد . در صورتیکه در تصادف از بقل این زمان 5 یا 6 میلی ثانیه می باشد . بنا براین این کسیه های هوا هم قویتر و هم سریعتر باید عمل کنند . ولی یک مزیت که در درها وجود دارد جای بسیار خوب و کافی برای قرار دادن کیسه های هوا می باشد . در صورتیکه در داخل فرمان و یا در داشبود این فضا موجود نیست .
مهندسان ولوو برای اتومبیلهای خود طراحی بسیار جالبی دارند . و آن قرار دادن کیسه هوا در داخل صندلی راننده یا سرنشین کناری می باشد . و برای این کار خود 2 دلیل عمده را مطرح کرده اند . یکی اینکه این کیسه ها می تواند هر انسانی با هر اندازه ای را پوشش دهد و دیگر اینکه در تصادفات از کنار که به سرنشین جراحتی وارد نمی شود این کیسه عمل نمی کنند . که مثلا در سرعتهای کمتر از 19 کیلومتر در ساعت عمل آنها تقریبا خنثی می باشد . مگر اینکه اتومبیل دیگری با سرعت بیشتری به کنار اتومبیل برخورد کند .
یکی دیگر از اقسام کیسه های هوا کیسه تعبیه شده در سقف می باشد . که به عنوان مثال کمپانی ب.م.و در تمام اتومبیلهای ساخته شده در سال 1999 خود این نوع کیسه هوا را قرار داده . البته به جز مدل بدون سقف
Convertible . این نوع کیسه هوا مانند یک سوسیس بزرگ در داخل سقف است و بعد از عمل کردن تا 5 دقیقه هم باز می ماند تا اگر احتمالا اتومبیل واژگون شد به راننده و یا سرنشین آسیبی وارد نشود .
البته خوب دانش کیسه هوای ایمنی خنوز در اول راهش هست و به سرعت هم در حال پیشرفته . میتوانید انتظار پیشرفتهای زیاد را با استفاده از تجربه های به دست آمده در تصادفهای واقعی داشت

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط جلیل نمازی 87/3/15:: 8:30 عصر     |     () نظر
   1   2      >